sibungaCINTA

Aku pengemis buta ,
Berjalan hanya bertemankan besi penunjuk ,
Perjalanan aku bukan semudah kalian ,
Adakala perjalanan ku baikbaik saja ,
Adakala aku jatuh dan terluka ,
Kadang kala aku merintih ,
Tetapi aku mengerti itu ujianNya .

Sedang aku teraba-raba mencari jalan ,
Satu cahaya terpancar ,
Kilauannya membuatkan pandanganku bersinar tidak segelap dulu ,
Ya Allah terima kasih diatas pemberian ini ,
Aku tidak lagi teraba-raba mencari langkah ,
Cahayanyaitu telah memimpin setiap perjalananku ,
Aku bahagia denganpemberian ini ,
Jangan kau bawa cahaya ini ,
Kerana aku akan menjadi si buta yang hilang arah .

Aku bahagia dengan senyuman setiap saat ,
Tetapi mengapa semakin aku rasa hilang cahaya itu ?
Mengapa aku ditinggalkan sepi ?
Duduk aku setiap hari di tepi jendela ,
Menanti kembalinya cahaya ,
Walau belum aku pasti sampai pengakhirannya ,
Namun aku tetap setia dan masih setia menanti ,
Biar yang lain memanggilku sibuta yang bodoh ,
Biar yang lain tetap tertawa ,
Tapi aku pasti cahaya itu akan menjadi milikku ,
Biarlah aku sendiri menantinya .

Aku kini si buta yang di temani tekad dan keyakinan ,
Akan aku nanti dan sambut kepulangan cahaya itu ,
Kerana aku amat memerlukannya supaya hidupku tidak terus gelap ,
Cahaya ku nanti dirimu dengan cinta sepenuh hati...

No comments:

Post a Comment